HIT(ka) V MOJOM DNI

6:00 budíček. Ešte sa chvíľu mrvím v posteli a 6.15 vstávam. Dám si desať sérií pozdravov slnku a vhopnem do sprchy. Moj manžel Peťo sa už dlhšiu dobu otužuje formou studených spŕch. Dávnejšie som to skúšala postupne od nôh hore aj ja, no nejako som prestala. Tak sa k tomu vraciam, počula som že je to veľmi dobré aj proti alergiám.

Po sprche rovno do kuchyne. Peťo už začal s prípravou raňajok. Kaša z rôznych vločiek, ovocie a mix semiačok. Dnes sme mali strúhané jablko a trošku čučoriedok. Príprava obeda. Väčšinou si cez týždeň robím niečo vegetariánske a kvalitné mäso či bio lososa si dám cez víkend. Dnes pripravujem cukinové rizoto s troškou strúhanej mozarelly na posypanie. Balím do sklennej nádobky. Ešte smoothie na desiatu pre oboch a je to. Dnes robím marhuľovo- čučoriedkové, pridám vodu, ľanové semiačka a čistý ryžový proteín (majú v bio obchodoch). Ovocie máme s fresh marketu a smoothie je fakt super.

kasa chorvatsko

Na pleť používam túto úžasnú prírodnú kozmetiku. Pri prechode na prírodné značky som ich vyskúšala viacero, no táto je pre mňa úplne naj. Som v kontakte aj s jej zakladateľom, ktorý mi radí a nemôžem si ju vynachváliť. (toto nie je sponzorovaná reklama, len moje vlastné skúsenosti). Suším vlasy, trošku pozakrývam nedokonalosti na pleti. Používam tento concealer, ktorý nanášam metódou pin-point concealing, teda malým štetcom len tam, kde treba, túto lícenku/ v lete tento bronzer a túto špirálu. Hotovka, ide sa do práce.

Pracujem ako trénerka a konzultantka v spoločnosti, ktorá sa venuje vzdelávaniu a rozvoju ľudí. Už veľmi dlhú dobu som sa chcela venovať práve tejto práci a mám obrovskú radosť, že sa mi to podarilo. No ako čokoľvek nové, aj trénovanie prináša so sebou výzvy. Po prvom ukážkovom tréningu som bola taká vyčerpaná, že som stratila hlas. Tak som zbehla do lekárne, povedala som, že mám HITku a požiadala o niečo na ten môj hlas. Dostala som sprej do hrdla, po ktorom mi bolo veľmi ale naozaj veľmi zle. Tak som si pozerala zloženie (áno viem, mala som to pozrieť hneď) a zistila, že obsahoval silicu anízu. Aníz je jedno z korení, ktoré sa pri HIT vôbec neodporúča. Takže to, že poviete v lekárni, že máte HIT ešte naozaj nič nezaručuje. Po prvých školeniach som bola naozaj vyčerpaná a „cítila svoju HITku“. Tým myslím to, že som mala tlaky v hlave alebo nafučané brucho, ale nič vážneho. Postupne stres ubúda a ja si tréningy užívam bez histamínových reakcií.

No späť k môjmu dňu. Počas dňa v práci, aj keď trénujem, sa snažím dodržiavať okrem obeda, aj časy desiat a olovrantov. Pijem veľa vody a minerálky striedam. Robievam si tiež čaj zo svätej bazalky, ktorý má silné antihistamínové účinky a pestrec mariánsky, ktorý posilňuje pečeň.

Všeobecne o pitnom režime viac tu:

Po práci ideme s manželom nakúpiť ovocie a zeleninu do Fresh marketu (God bless this place) a do Yeme (tento tiež) na kváskový chlebík a bio mozerellu a „nulkové vajíčka“. Vajíčka majú podľa nariadenia EÚ označenie od 0 po 3, s tým, že 0 sú od sliepok z ekologického chovu, čiže čím nižšie číslo, tým lepšie. (info TU)

Po nákupe upratuje jeden z nás kuchyňu, ktorá väčšinou ostane celkom slušne rozhádzaná po rannej príprave raňajok, desiaty a obeda. 🙂

A nastupuje jedna z mojich najobľúbenejších činností dňa – jóga a posilňovanie. Cvičím doma, lebo mi to tak momentálne vyhovuje. Uvidíme dokedy, predcvičovanie mi začína chýbať. Som inštruktorkou skupinových cvičení už skoro 15 rokov. Po jóge posilňujem podľa vlastných zostáv (roky som predcvičovala cvičenie Body work), používam činky, gumy a samozrejme vlastnú váhu.

 

zumba sasa grofova
...počas mojich Zumba inštruktorských časov

Po cvičení sprcha a príprava večere. Väčšinou si robíme ľahké zeleninové večere, či už šaláty, grilovanú zeleninu alebo krémové zeleninové polievky. Do tých pridávam kurkumu alebo trošku zázvoru, ktoré majú protizápalové vlastnosti. Okrem toho používam množstvo čerstvých byliniek a čierny kmín, ktorý ma antihistamínové vlastnosti. Niekedy vajíčko na tvrdo na kváskový chlebík alebo praženica so zeleninou (ja si robím z jedného vajíčka, nie viac). Dnes som mala pečenú maslovú tekvicu, hlávkový šalát a jeden malý krajec ražného kváskového chleba s mozarellou. Manžel mal toho o čosi viac, obzvlášť dobre rozvoniavala jeho šunka z Yeme. 🙂
Večeriame najneskôr o siedmej, tri/ tri a pol hodiny pred spaním. Je to pre mňa dosť dôležité, lebo to pri HIT (a nielen pri nej) ovplyvňuje kvalitu spánku.

Večer pozeráme seriál alebo film a pol hodinu pred spaním čítame. Toto je naozaj dobrý „ukľudňovací“ rituál. Odporúčam.

Čoskoro napíšem o svojom víkendovom dni aj návšteve u svokrovcoch či babiny, ktorá veľmi rada všetkých kŕmi. Tak uvidíme, čo to dá. 🙂

Majte sa zatiaľ krásne a bez reakcií.

PORADÍME VÁM S JEDÁLNIČKOM?

Leave a Comment